• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

dra tillbaka sitt eget betalningsföreläggande

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Alltså hur svårt kan det egentligen vara att dra tillbaka sitt eget betalningsföreläggande åt den sökande? Det är ju bara att skriva till kfm med personr på den man sökt på, målnr och den som sökt, och att man drar tillbaka ärendet. Eller? Så trött på vissa idioter som man bara inte kan komma överens med!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 400
Mottagna reaktioner
413
Poäng
557
Bestrid ärendet om ni har gjort en överenskommelse...
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 400
Mottagna reaktioner
413
Poäng
557
Vissa är det väldigt svårt för...man får ligga på.
 

Goodnight

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
20 Januari 2016
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Önskar få råd/tips hur jag ska undvika att få betalningsanmärkning, kanske redan är kört. Sökt på nätet men upplever att folk har olika uppfattningar.
Scenariot
- skuld hos inkasso. Kontaktade dom igår med frågan om avbetalningsplan. Fick då svaret att skulden gått till KFM.
- skickade mail till inkasso bolaget men frågan om de kan dra tillbaka skulden om jag reglerar hela skulden direkt? Hur sannolikt är det?
- utgå från att punkt 2 inte går dvs dra tillbaka skulden. Hur hanterar jag betalningsföreläggandet från KFM för att undgå anmärkning?
Ska jag skriva på delgivningen eller inte? Vill ju inte hamna i tingsrättens register Heller. Jag betalar i vilket fall som in hela skulden imorgon.
Tacksam för eran hjälp!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 065
Poäng
10 087
Betalar du rubbet inklusive KFMavgifterna på 680 kronor ska dom återkalla ärendet, då har dom ju ingen skuld att driva och där om något är det allt annat än god inkassosed att driva vidare ett ärende som inte finns..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 065
Poäng
10 087
Skriv inte på delgivningen förresten.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp